Asiakaspostaus - Essi

16.03.2019

Essin matka mun mukana on ollu ihan huikee ja oon todella onnellinen, että saan olla se ihminen, kuka on saanut olla matkassa mukana. Essistä on näiden kuukausien myötä tullut myös todella rakas ystävä mulle.

Oon Essi 32wee, lähihoitaja ja tehnyt 3 vuorotyötä kohta 15 vuotta. Lisäksi oon sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa lähes saman 15 vuotta. Jatkuva säännöllisen epäsäännöllinen työ ja jatkuvat ongelmat kilpirauhasen kanssa ovat kerryttäneet vuosien mittaan hurjan ylipainon.

Olen aina syönyt suhteellisen terveellisesti mutta mulla ei oikeestaan koskaan ole ollut minkäänlaista säännöllistä ruokailurytmiä. Söin mitä ja milloin sattuu. Saatoin helposti olla yli puolet vuorokaudesta syömättä mitään ja sit loppu illan en muuta tehnytkään kuin syönyt. Lisäksi yövuorojen jälkeinen "krapula" suorastaan huuti aina roskaruoan ja herkkujen kimppuu.

Säännöllistä liikuntaa en myöskään juurikaan ole aiemmin harrastanut. Mitä nyt joskus jotain kävelylenkkejä tehnyt.
Huhtikuussa 2018 Wellnette laittoi mun ruokavalion uuteen uskoon.Elämään tuli säännöllinen aterirytmi sekä tarkat ateriakoot ja ohjeet mitä ja milloin piti syödä.Aluksi oli järkyttävän vaikeeta saada niin paljon ruokaa alas ja tietysti tää 3 vuorotyö aiheutti omat haasteensa. Kello herätti puhelimessa muistuttamaan ruokailuista.
Aika ennen mun matkaan lähtemistä - Huhtikuu 2019
Aika ennen mun matkaan lähtemistä - Huhtikuu 2019
Oli kuitenkin mahtava huomata miten paljon energisempi olo oli jo muutaman viikon jälkeen ja kuinka esim unenlaatu parani hurjasti pelkällä oikein syömisellä. Oon aina ollut väsynyt (kilpirauhasen takia) ja 12h yöunet oli mulle arkea. Nyt nukun 8h ja herään aamulla jopa ennen kellon soittoa.Viime vuosi meni lähinnä pelkän ruokavalio-remontin parissa ja sitä sisäistäessä. Toki, kun kilot karisi oli helpompi lisätä ihan arkista liikuntaa. Kävin viikottain lenkillä ja uimassa.
Tammikuu 2019 - Maaliskuu 2019
Tammikuu 2019 - Maaliskuu 2019
Nyt tammikuussa lähdin Wellnetten 10vkon testiryhmään mukaan ja halusin haastaa itseni aivan uudella alueella. Mukaan tuli lihaskuntoharjoitteet.Setti sisälsi edelleen tarkan ruokavalion mutta sen lisäksi tuli lihaskuntotreeniohjeet (jotka suoritin siis kotona jumpaten).Tein joka viikolle tarkan suunnitelman jonka mukaan liikuin ja jumppasin. Suoritin kaikki viikottaiset treenit tuon 10vkon aikana.Parit kekkerit toki oli tiedossa, jolloin ruokavalio pääsi vähän lipsumaan.
Nyt on melkein vuosi elämäntaparemonttia takana ja kropassa kiloja 15 vähemmän. Tän 10 viikon painonpudotus-tavoite jäi vajaaksi mutta senttejä lähti kropasta kiitettävä määrä. (42 SENTTIÄ!!!!!)
Tammikuu 2019 - Maaliskuu 2019
Tammikuu 2019 - Maaliskuu 2019

Seuraava iso tavoite on päästä eroon mun (jopa sairaalloisesta) vaakalla ramppaamisesta ja sen painon tuijottamisesta. Kevät jatkuu uusien kotijumppa-ohjeiden parissa. Ja tietysti tää opittu ruokavaliomuutos pysyy koko ajan rinnalla.


Tässä on kanssa tarina siitä, että pysyviä tuloksia tulee sata varmasti, kun muutokset tulevat pikku hiljaa ja kunhan syöt oikein ja ennen kaikkea riittävästi.


Janette