Ensimmäinen viikko takana

08.04.2019

Otsikko on vähä harhaan johtava, koska uutta elämäntapaa on takana aika monta viikkoa, en ees tiedä kuinka monta, kun en jaksa laskea. Mutta siis ensimmäinen viikko tämän vuoden kiristelyajanjaksoa takana.

Mä oon semmonen ihminen, että kun siistin vähän ees mun ruokavaliota ja lisään pikkusen aerobista ja ehkä yhden salikäynnin lisää viikolle, kolmen ekan viikon aikana paino tippuu järkyttävän paljon. Sit se junnaa ja jossain kohti lähtee tasasemmin tippumaan. Näin kävi myös nyt.


Ensimmäisen kahen päivän aikana paino putosi -2,5 kiloa. Viikon korkeimman painon ja alimman painon eroa 2,7 kiloa. Voi kuullostaa järkyttävältä määrältä, mutta eipä se missään näy. Vessassa tuli istuttua tavallista enemmän.

Olo on kyllä ihan erilainen mitä viime viikon maanantaina, muutokset olossa huomasin itseasiassa jo torstaina. Ei millään malttas olla paikallaan kun virtaa riittää ja Ville kiittää, kun talo on tullu siivottua viime viikolla joka päivä. Niin ne pienet asiat vaan vaikuttaa oloon.

Hirveesti ei mun ruoka-aineet muuttunu, kiinnitin viime viikolla huomioo vaan siihen, että syön oikeesti tasaisesti 5 ateriaa päivässä ja että ne ateriat ei sisällä ns. turhaa ruokaa (kastikkeita, turhaa leivän puputtamista yms..). Ketsuppi on ainut mitä en laske turhaksi ruuaksi :D Sekin menee sokerittomana.

Ainut ongelma mikä mulla on tän ruokailun suhteen, on se, että jumahan syömään aina samaa ruokaa. Pastaa/riisiä ja jauhelihaa +höysteet. Tällä mentiin myös viime viikko. Tässäpä ruokapäiväkirja tiistailta;

Aamupala 9.30

- Kaurapuuro, raejuusto, voi, mansikat, suola ja sokeroimaton mehukeitto.

Lounas 13.00

- Pasta, jauheliha jonka seassa oli sieniä, purjoa, tomaattia, valkosipulia ja mausteita. Lisäks tuorekurkkua ja oliiviöljyä.

Välipala 15.00

- Heraproteiinijauhe veteen sekotettuna ja päärynä. Mulla on periaatteena se, että ruoka ruokana, eikä jauheina. Mutta monesti korvaan välipalan protskut heralla jos oon tien päällä. Helppo kuljettaa shakerissa mukana, eikä tartte lisätä kun vesi päälle.

- Kuntosalitreeni - treenijuoma + palkkari

Päivällinen 18.30

Samaa settiä kun lounaalla ilman öljyä ja jälkkäriks banaani

Iltapala 21.00

Tässä vedin kans iltaproteiinijauheet naamaan oliiviöljyn kanssa, koska olin jo puoli unessa enkä jaksanu alkaa väsää smoothiee/paistelee munakasta, mitä normaalisti ehkä söisin.

Normaalina päivänä syön välipalaks aika useesti jonkun pienen salaatin kanan kanssa, tai sit vedän iha vaa kalkkunaleikkeitä suoraa paketista ja hedelmä päälle. Oon huomannu et mun maha eikä naama kestä rahkaa ja muita maitotuotteita hirveesti, niin oon yrittäny niitä nyt vähän vähentää ja mielikuvitus on sen suhteen aika rajallinen ollu :D

Se miten viime viikon ruokailut eros aikasemmista viikoista, niin kiinnitin enemmän huomioo siihen, että se väli- ja iltapala tulis oikeesti syötyä, nimittäin ne on mulla ne, jotka välillä vähä unohtuu. Mutta käytännössä siis ihan basic sapuskaa.

No mitenkäs ne treenit viime viikolla? Treenasin kerran enemmän salilla kun yleensä, ihan silläkin, ettei menis vaan kotona koneella istuskeluks koko viikko.

Maanantai: aamulenkki + jalkatreeni, isoja liikkeitä vapailla painoilla + vatsoja

Tiistai: selkätreeni, isoja liikkeitä vapailla painoilla

Keskiviikko: lepo ja kehonhuoltoo

Torstai: aamulenkki + jalkatreeni, eristäviä liikkeitä ja sikana toistoja :D

Perjantai: selkätreeni, samalla tyylillä kun torstain jalkatreeni + vatsoja

Lauantai: pumppailin vähä ojentajia ja haubereita, sattu.

Tälleen kirjotettunahan tuo voi jonkun silmään näyttää kauheelta määrältä, mutta ei se sitä ole, eikä siltä tuntunut. Töitä mulla oli vaan kolmena päivänä viikossa ja fyysistä olemista 1-4 tuntia per päivä, eli ihan hyvin kerkes tuon kaiken tekemään.

Aika pitkä setti tästä tuli, vaikka yritin tosi pienellää kirjottaa! Tää ja ens viikko mennään ruokien ja treenien osalta ihan samalla kaavalla, saatan pyörää polkee joku päivä vielä treenin päälle. Parin viikon päästä siis pistän jo vähä muutos kuvaa tulemaa, mitä nää ekat kolme viikkoo onkaa tuonu tullessaan. Vai onko tuonu yhtää mitää :D

Janette